
Kuchnia nagrań – Twój głos by team Miłka Malzahn & Wojciech Bura
W skrócie: Co Proponujemy?
Tak naprawdę – wszyscy mamy dość gapienia się w komputer. Nawet najbardziej fascynujące seriale zaczynają być nużące, pandemia zmienił nasze podejście do wielu spraw i nagle – świat dźwięku, rozmów, realu – wrócił do łask. Badania pokazują, że sfera audio się niesamowicie rozrasta, że wierzymy temu co słyszymy bardziej niż ruchomym obrazkom, że potrzebujemy rozmów jak tlenu. Inwestuje się w podcasty, zwraca uwagę na informacje przekazywane w plikach audio, wysyłamy wiadomości głosowe szybciej niż sms-y.
I dlatego – dobre, piękne, mądre szczere nagranie tego, co mamy do powiedzenia o swoim świecie, swojej firmie, swoim życiu – uważam za kluczowe. Zatem – spotykamy się i nagrywamy! I mogą to być życzenia dla wspólnika w biznesie, serdeczne słowa od teściów dla młodej pary, w dobie kolejnych fal pandemii – podziękowania dla współpracowników za przetrwanie, dla rodziny za zrozumienie, dla miłości – za miłość, czy nowa wersja dźwiękowego, osobistego listu. Może to też być wzruszająca mowa pogrzebowa, bo video relacje z pogrzebów online już ponoć są. A może – opowieść o tym, co się tworzy, o swojej sztuce, czy o rodzinie (dla bezczelnej nastolatki, żeby wiedziała, skąd jej ród i jak dobrze bawili się dziadkowie za PRLu)?
Nagranie może być też część terapii. Możliwości jest nieskończenie wiele, także jeśli chodzi o dźwięk na rzecz budowania marki, czy tożsamości głosowej firmy, jak i indywidualnych potrzeb zwyczajnych ludzi. Każdy, kto chciałby uwiecznić swoją opowieść – znajdzie tu przyjazne miejsce, fachowe podejście do nagrania, pomoc w sformułowaniu przekazu tak, by nie było to sztywne gadanie, lecz rzecz naturalna jak rozmowa ludzi, którzy się lubią. Po to warto do nas przyjść.
Nazywamy się:
Miłka Malzahn – jestem głosem oraz autorką 8 książek fabularnych, wielu tekstów dziennikarskich, prowadzę awangardowy kanał podkastowy (Dziennik Zmian) i prowadzę programy w Polskim Radiu Białystok. Mam wykształcenie filozoficzne i teatralne, a jako dziennikarka nagrałam tysiące wywiadów, rozmów. Posiadam mnóstwo doświadczeń medialnych różnego typu. Znam się na tym wszystkim 😉
Wojciech Bura – jest muzykiem i realizatorem dźwięku, pracował przy produkcjach muzycznych w Polsce i w Londynie, w Polsce w swoim oryginalnym, wiejskim domu zbudował w kuchni wiejskie studio nagrań.
Gdzie i jak?
Kuchnia nagrań mieści się w wiejskim domku z piecem, ze świetną akustyką, z miejscem na pogaduchy; To sprawia, że wszystko przebiega bezstresowo, nastrojowo, pogodnie. W międzyczasie pijamy kawki, siadamy na tarasie, jemy wspólny posiłek. Rozmawiamy o tym, co ma zostać zarejestrowane w pliku audio. Tworzymy TĘ CHWILĘ i wierzcie mi – to jest rejestrowalne, choć nie da się tego wytłumaczyć. Twój głos w taki warunkach zabrzmi prawdziwie i wyjątkowo i to wrażenie będzie mieć odbiorca. Takie nagranie nie nabija lajków, ale buduje zaufanie.
Kiedy i jak?
Żeby mieć takie nagrania, trzeba zamówić sesję. Nie pracujemy, licząc każdą minutę, rezerwujemy czas na znalezienie właściwego brzmienia, odpowiednich słów, uporządkowania treści.
Dlaczego to robimy (tak w ogóle)?
Czas lockdown’ów spowodował nieprawdopodobny rozwój audiosfery – a to są przecież wszystkie materiały do słuchania: te promocyjne, oraz wszelkie informacje dźwiękowe kierowane do bliskich, czy dalekich. Coraz popularniejsze są podcasty, różne tematyczne audycje. Ludzie mają naprawdę dość masówki, nie chcą być targetowani, dlatego wolą takie przekazy i firmy, oraz wypowiedzi, w których czują indywidualne podejście. Nadchodzi era prawdziwych relacji, w życiu i w biznesie. Do lamusa odchodzą krzykliwe reklamy i precyzyjnie dobierane manipulacje. Chcemy szczerości. Wszyscy chcemy być blisko tego, co prawdziwe, korzystać z tego co prawdziwe, opowiadać o tym i tego słuchać. Dźwięk, głos, miły szmer spokojnej rozmowy – oto sposób na tworzenie kameralności, na budowanie zaufania.
Brzmienie jest platformą do tworzenia satysfakcjonującej relacji. Dla obu stron.
Realizujemy nagrania, pomagamy sformułować wypowiedzi, montujemy je i dodajemy (jeśli jest takie życzenie) oprawę muzyczną. Dlaczego – tak? W tradycyjnym studiu nagrań może powstać każdy promocyjny tekst – ale jesteśmy pod presją czasu, formuły, precyzji przekazu. Realizator dźwięku dba o parametry głosu i o jakość nagrania, ale nie zadba o poziom szczerości. My – działamy w formacie slow. Nagranie będzie bardzo uniwersalne, niepodlegające marketingowym modom. Będzie czystym zapisem tego, co udało się wyrazić w tej chwili. Nie idziemy wydeptaną ścieżką, chociaż znamy się na różnych ścieżkach.
Wierzymy w siłę spotkania… No i w tradycyjnym studio nie ma kuchennego pieca!
Blisko natury – blisko natury człowieka
Przy każdym projekcie zapewniamy:
– opiekę merytoryczną nad materiałem nagraniowym np. odcinkami podcastu etc (miejsce, dźwięk, montaż)
– zdjęcia z nagraniowej sesji
– muzykę autorską lub z zasobów free licence)
Dla firm /dla marek
- Przedstawienie działalności (co, kto, gdzie, kiedy, jak)
- Art branding (w dziedzinie audio, ale w określonych przypadkach możemy poszerzyć ofertę o treści wizualne)
- Tworzenie tożsamości głosowej – szeroko pojęty audio-wizerunek marki
- Bbanie o architekturę informacji, budowanie autorytetu poprzez wysokiej jakości link building oraz tworzenie treści wyczerpujących temat (nie tylko na podstawie wyobraźni, ale i metodyczności).
- Audio story telling – czyli nagrania podcastów, relacje z wydarzeń, krótkie formy dźwiękowe (zarówno dla celów zewnętrznych, jak i wewnętrznych)
- Rocznica obecności na rynku /firma/marka/ – materiały dźwiękowe zamiast księgi pamiątkowej
- Pożegnanie pracownika / podziękowania dla teamu, gratulacje gdy odnieśliśmy sukces
- Przywitanie nowej idei (np. materiał na podstronę)
- Marketingu najważniejsze: o story (opowieści, historii), co powinno być nawet ważniejsze, niż się wydaje, wsparte na autentyczności i jakości.
Indywidualne potrzeby
…czyli nagrania dla celów absolutnie prywatnych – przypominamy, że jakiś czas temu ludzie szaleli za „muzycznymi pocztówkami”. Wtedy było to novum, takie cudowne, uwalniające z ograniczeń i tradycji. Smak uwolnienia treści jest powtarzalny. Jeśli masz treść – my nadajemy jej formę:
można dzięki nagraniu upamiętnić ważne życiowe wydarzenia:
- Dźwiękowe przedstawienie np. na portal randkowy (lub inne, zważywszy na popularności appki Clubhouse)
- Życzenia od rodziny dla babci, cioci, czy młodej pary, solenizantów etc.
- Mowa pogrzebowa/ mowa weselna (kolejność dowolna)
- Rocznica, oraz innego ważne wydarzenia w gminie, w mieście, na wakacjach etc.
- Ślub, rozwód, narodziny miłości…
- List do bliskiej osoby (wymiar terapeutyczny)
- Przemówienie
- Wzruszające wyznanie
- Testament duchowy
- Groźby i malowniczo wyrażona asertywność
- Zamówienie do św. Mikołaja
- List do tych, którzy odeszli
- List do tych, którzy nadejdą
- Przywołanie dziecka
- …gdy pojawia się kreatywny gniew…
- Wieczór panieński – zapis życzeń i wspomnień.
- Rodzinna genealogia – współpraca z osobami z tego środowiska (dziadek nagra dźwięk dla swoich wnuków)
- Informacja dla potomnych (drzewo genealogiczne w wersji audio)
- Gratulacje, np.wygrany konkurs
- Osobiste wyznania i wiersze (w wymiarze publicznym i terapeutycznym)
- Przeżycie slow przygody w slow studio ze slow ludźmi
***
inspiracje:
Ponieważ czujemy szybciej, niż myślimy, dźwięk jest bardzo silnym identyfikatorem i można go nazwać emocjonalną częścią marki. I podobnie jak tożsamość wizualna, tożsamość dźwiękowa jest częścią pewnego wspólnego „języka”. Dźwięk tworzy kameralną relację w klientem, uzupełnia elementy wizualne i pomaga w kojarzeniu marki z określonymi wartościami, ale w nieformalnej atmosferze. Spójne i słyszalne działanie jest krokiem w przestrzeń dźwiękową innych ludzi.
Edyta Kowal, niezależny doradca marketingowy, prowadzi podcast Szczypta, Head of Marketing TEDxWarsaw